dinsdag 16 oktober 2012

Alle indianen ...

Hij vertelde enthousiast over zijn leuke dag bij de chiro en duwde een verfrommeld papiertje in mijn hand. Afgeleid door zijn verhalen frommelde ik, op mijn beurt, het papiertje in mijn jaszak en vroeg hem honderduit over de spelletjes, zijn vriendjes en zijn leiding.
Afgelopen vrijdag voelde ik in mijn zak dat papiertje zitten en las het:
"Volgende week is het zover, dan worden jullie volwaardig indiaan. We vragen dan ook om gepaste kledij aan te doen. Haal dus jullie indianentenue uit de kast en dan zien we jullie volgende wek in onze wigwam." 

Arrrrgggghhhh! "Dat lukt mij nooit om vlug vlug iets in elkaar te knutselen", dacht ik en plande alvast een trip naar de verkleedwinkel. Toch vlug even polsen bij deze dames of zij niets kant-en-klaar in hun verkleedkoffer hadden liggen, dat ze eventueel naar het bijna-traditoneel maandelijks ontbijt konden meebrengen. Maar helaas ook daar geen indianenoutfits.

En toen was het zaterdag, zaten we gezellig te ontbijten en sprak zij de magische woorden:"Wedden dat we hier met onze drieën sneller een indiaan gemaakt hebben, dan dat jij heen-en-weer naar Leuven gaat om er eentje te zoeken?"

Pistolets, eitjes, fruit en ontbijtkoeken werden aan de kant geschoven en opeens scandeerden ze JeroenMeus-gewijs verschillende naai-ingrediënten: longsleeve, fleece, flockfolie, vlieseline, boventransport, naaimachine,...
En inderdaad anderhalf uur later liep er hier een heel gelukkige zoon rond indianenkreten uit te roepen.
Merci, dames, u bent top!

8 opmerkingen:

  1. Hoera!
    En als ge ooit een prinsessenkleed nodig hebt kom dan eens over de haag hangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Ik stel vast dat er hier tegenwoordig terug geblogd wordt? Heeft Kir terug vrije tijd? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh ziet, ne schone nieuwen banner! ;-) En ne schonen indiaan, ik was nog niet op de hoogte van de broekfrengels. Die zaterdag, dat was de grootste win-win van alle ontbijtzaterdagen ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn gebroed kijkt hier over mijn schouders mee: "Ooooh, een indiaan? Wie heeft dat gemaakt?"
    En ik: "Raad eens..."
    Instant een antwoord: "Moeke en Riet en Kiiiiiiiiiiiiiirrrrrrrr!" (Franse rrr)

    Hihi. Dat was inderdaad een vruchtbare zaterdagochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken inderdaad de hand van de twee dames. Simpel en toch to the point. Wens hem ook een fijne dag van opajan en omabetty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Youu actually make it appear really easy along with your presentation however I in finding this ttopic to be actually something
    that I thinnk I might never understand. It kind of feelos too complex and very wide for me.
    I am looking forward to your next put up, I will try too get the
    hold of it!

    Review my bkog ... psn code generator

    BeantwoordenVerwijderen