zondag 21 oktober 2012

Yorik in het kwadraat

De Yorik-hoodie! Ik ben al fan sinds ik haar hoodie zag verschijnen op Flickr.
Afgelopen winter vond ik een gaatje in mijn toen overvolle agenda om eindelijk aan de slag te gaan: een testversie met een restje nicky velours uit de lappenmand was het resultaat.

Hij was bedoeld voor de oudste zoon, maar belandde via een groeispurt in de kleerkast van de jongste.

(© Foto's: Riet  )

En na de testversie, durfde ik met veel zelfvertrouwen mijn schaar in één van mijn mooiste stofjes zetten. Een Boratricotje dat ik een jaar geleden won dankzij een give-away!

Echt een heel makkelijk patroontje en snel klaar. Het enige waar ik even op vloekte was de stof van de zak perfect te laten doorlopen met die van het voorpand.

 
Toch nog een beetje angst om zelf aan de slag te gaan met het patroon? An legt je hier stap voor stap uit hoe je met het patroon een überschattige troetelbeertrui kan maken.

8 opmerkingen: