maandag 19 november 2012

Ch-ch-ch-Charlie!

Ik test graag patronen, dat kon u al menigmaal lezen of zien op deze blog. Ik ontdekte -terwijl ik de links aan het zoeken was- dat er een aantal testjes nooit op mijn blog verschenen: heel wat recepten uit Zo Geknipt en de patronen van de Jacob en de stoere meidenjurk werden ook aan mijn strenge kwaliteitsnormen getoest.
Toen zij mij vertelde dat ze nieuwe patronen aan het ontwerpen was, was ik er als de kippen bij om mij als tester op te geven, samen met haar. (En ja, haar versie staat al een maand te blinken op het net, ik deed van vertraagde verslaggeving :-))


Meet Charlie:  een tricotshirt-patroon met de typische Zonen09-twist: Mamasha legt jullie perfect uit hoe je door verschillende variaties steeds weer een totaal ander kledingstuk krijgt. Je kan kiezen uit lange of korte mouwen of een diepe of een hoge uitsnijding van de reverskraag. En voor de experimenteerders onder jullie: je kan naar hartenlust extra's toevoegen, zoals paspel op het einde van de mouwen of spelen met de combinaties van stoffen zodat je steeds een heel ander resultaat bekomt.
Ikzelf ging aan de slag met een restje monstertricot, de overschot van een lap stof waaruit ik eerder al een hoodie met rits maakte die ik -u raadt het al- nog niet blogde, koos voor korte mouwen en contrasterende kraag en boorden.
Even voor de duidelijkheid: ik maakte hier de diepe reverskraag. Perfect voor een zomerse herfstdag, maar voor de koude winterdagen zou ik volgende keer voor mijn dunne zonen kiezen voor de hogere versie.

En de zoon? Die is wildenthousiast dat zijn mama zoveel testen mag!
 
En jij? Nog even geduld, deze week is het patroon te bestellen via Zonen09 digitaal of op papier!

26 opmerkingen:

  1. Zo'n zonde dat jij niet alles blogt! Er gaat veel inspiratie aan mijn neus voorbij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, we moeten die Kir wat meer aansporen! Verwacht u maar aan wat extra testersvragen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, ik zit daar dus echt zo hard op te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! En zo recht gestikt op jersey, daar bij die kraag, dat lukt mij niet altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het geheim daarvoor is mijn boventransportvoetje dat ik verleden jaar van held kreeg.

      Verwijderen
  5. Heel mooi gedaan, stofje zou hier ook in de smaak vallen... IK HEB JE GENOMINEERD VOOR DE LIEBSTER BLOG AWARD. Neem even een kijkje op mijn site voor de spelregels...Nog veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! En ik maar wachten en wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind jouw versie heel mooi! Properkes afgewerkt, tof stofke en een enthousiast model! Maar wat ik me afvraag: waar woon jij ergens, het lijkt er wel zomer!?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Owww, deze vind ik super mooi!

    Eehhh een hoodie met rits, toch? En boord onderaan? Ga je die al bijna bloggen? En wil je me vertellen hoe je de boord netjes aan de stof en aan de rits maakt? Ik kom er maar niet uit... denktechnisch dan, want ik durf nog niet te stikken....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als hij te klein is voor L, mag ik hem dan overkopen voor Mathijs? hij is echt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal L inpeperen dat hij er zorg voor moet dragen, zodat Mathijs er binnen een paar jaar ook van kan genieten.

      Verwijderen
  10. Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I
    was wanting to know your situation; we have developed some nice procedures and we are looking to trade solutions with other folks, be sure to shoot me an e-mail if interested.


    Here is my web-site :: Boxer Calvin Klein baratos

    BeantwoordenVerwijderen